søndag 15. mars 2015

Uoff LP

Vi har vert i ringen igjen, og startet konkurranse nr to i år - rett nok uoffisiell igjen. En aldri så liten generalprøve før offisiell start om fjorten dager. Bergen Hundehall var arrangør igjen.

Fellessitt: 9 - noe urolig.
Fellesdekk: 8,5 - ligger urolig med labbene, flytter seg når eg går i fra.
FVF: 7 - veldig ukonsentrert, misser sitt ved en holdt og litt annet småknask.
Sitt under marsj: 8,5 - Noe treg i nedsitt. Ellers fikk eg ikke med meg hva det ble trekt for.
Innkalling med dekk: 8 - snusing ved start, og snusing på vei ned i dekken på midten... Skjev innsitt.
Ruta: 7 - reiste seg da eg snudde ryggen til, dobbelkommando på innkalling.
Apport over hinder: 0 - snusing, glemte å ta med seg apporten tilbake.
Metallapport: 0 - Ble bare snusing, plukket ikke apporten.
Neseprøve: 0 - Løp litt omveier på vei ut til pinnene. Fint søk, plukket riktig, men kom ikke helt inn med pinnen.
Avstand: 8 - litt urolig når eg går fra, noe trege momenter. Nesten ikke fremdrift.
Helhet: 7,5 - litt for mange nuller, og litt for ukonsentrert hund.

Totalt 180 poeng i dag =) Tahlly jobber langt bedre på trening, så de siste øvelsene er på plass bare gutten husker å jobbe. Generelt sett er det mye bra =) Blir nok siste stevnet vi går i hundehallen, Tahlly er altfor ukonsentrert og opptatt av andre ting der oppe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar