søndag 5. august 2012

Neeesten syv måneder...

...og litt pelsstell ble nødvendig etter en del hagearbeid de siste dagene. Tahlly har vert en ivrig hjelper til å grave stolpehull i hagen. Ikke alltid på riktig plass, og noen ganger prøvde han å grave igjen hull eg hadde gravd... Men, det har vert en sliten gutt som har vert med inn etterpå =) Han har også fått gått løs rundt husveggene når eg har holdt på, og har holdt seg greitt i nærheten. En og annen gang må han få beskjed om å holde seg nær, men både katter, unger og andre har fått gå i fred =) Deilig med en hund som kan gå løs nesten overalt, selv om det går litt utover båndtreningen =P




Nå har Tahlly altså snart blitt 7 måneder, og har bodd her hos meg siden han var åtte uker. Etter at vi ble ganske så enige om at tissing skjer ute, har han i grunnen vert en veldig behagelig hund å få i hus. Han er mer "på" enn eg er vant til, og mer klar for action hele tiden. Men, så lenge han får det han trenger, dvs en god tur og litt hjernetrim, så er han såre enkel å ha med å gjøre.

Merker at det rører seg litt i kroppen på han nå =) Han vokter litt, og har fryktelig lyst til å jakte fugl. Men, han er førervar, og der Ailo knapt lot seg stoppe, så snur Tahlly på en femøring =) Forøvrig er han ikke helt fornøyd med interiøret mitt, så han har begynt utskifting av dørlistene... Var ikke helt i mine tanker å skifte sånt etter bare ett halvt år i nytt hus, så nå blir det dessverre bur en tid fremover. Håper å kunne fjerne det igjen når han er eldre og (kanskje?) en smule mer fornuftig =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar