tirsdag 23. september 2014

Blodspor - forsøk nr xxx

Eg fant ut at vi skulle gjøre ett siste forsøk igjen, før vi eventuellt kunne legge sporten på ikke-noe-for-oss-hylla. Reiste ut til Kollsnes i dag tidlig, og med forfjamsede lastebilsjåfører som publikum, la eg ut to spor. Ett til hver hund. Begge sporene var nok på rundt 200-250 meter, og fikk en liggetid på ca 6 timer. Mens sporene fikk ligge og kose seg tok vi en liten LP-trening, før vi varmet oss opp hjemme.

Tahlly fikk gå først, og eg slapp han ut på langlinen og lot han søke opp starten selv. Han gikk forbi oppsparket, men fant likevel sporet greit. Eg var rimelig forberedt på å måtte være anker igjen, da tempoet tidligere har vert altfor høyt. Den tanken la vi igjen på startstreken, Tahlly gikk sporet i fint tempo, utredet litt her og der, men var kjapt tilbake i sporkjernen. Litt høy nese på gutten, så han går nok mye på overvær. Vi snublet også over ganske ferske hjortespor, likevel holdt han seg til riktig spor =) Slutten fant han fint, og skanken, den var bare hans =P Knurra mot meg da eg prøvde å få den tilbake. Så han fikk bære den tilbake til bilen selv, der eg fikk bytta den til meg mot godis.

To år med sporadisk trening tok det før poletten falt ned =P Ingen skal beskylde belgerne for å være spesielt smarte, gitt =D


Chili sitt spor gikk bort i rot i dag, så det snakker vi ikke så mye om.... Regner med det bare er en liten miss, hun har tidligere gått fine spor. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar