lørdag 10. mai 2014

LP-stevne

Vår og helg = hundeaktiviteter =) Konkurransesesongen er godt i gang, og helgens stevne var på Varden i regi av Retrieverklubben avd Bergen. Hele 22 deltakere var påmeldt, så her var det duket for en lang og morsom dag i solen. En og annen kreativ hund lagde sine egne versjoner av øvelsene, og noen førere rotet det litt til for seg selv. Akkurat sånn det pleier å være ;) 

Samarbeidet mellom meg og Tahlly har vel knapt vert bedre noengang i konkurranse, så eg er strålende fornøyd =) Skulle gjerne ha hatt opprykket, men det kommer vel snart likevel =) Erik Brenden er en hyggelig dommer å gå for, streng, og rettferdig med jevn dømming. Var ikke mye som gikk den mannen hus forbi =)  

Fellesdekk: 9 - litt urolig da eg gikk fra og til. Fornøyd med denne, bare fremmede hunder i samme fellesdekk =D


FVF: 7,5 - T satte seg ikke på en holdt, generelt litt uryddig. Likevel den beste FVF vi har hatt i konkurranse. Han holdt seg ved foten min, og vimsa ikke vekk. Fornøyd!
Dekk under marsj: 7,5 - Noe treg neddekk. Ellers husker eg ikke hva som ble trekt for. 


Innkalling: 8,5 - dommeren ville ha mer trøkk. Men, mer trøkk = lengre stopptid = lavere poeng... Men får satse på det ordner seg med mer rutine for T. Er ikke mange ukene siden poletten på ståen ramlet ned. 
Stå under marsj: 8 - tripping


Ruta: 8 - en fot havnet utenfor, dermed dobbelkommando for å få han inn igjen. 


Apport: 7 - Noe voldsomt opptak. Ble litt surr ved mottaket, så apporten falt, og T plukket den på nytt. 


Hoppet: 7,5 - T surret litt i sin egen verden, så løp langt av gårde på andre siden. Dobbeltkommando på returen.


Avstandskontroll: 6,5 - En dobbeltkommando + at Tahlly tok en stå på eget intiativ. Og sikkert trukket litt for trege momenter.








Varden 10.05.14

Retrieverklubben Bergen

Hund Tahlly

Klasse Lydighet klasse 2

Nr Øvelse Karakter Koeffisient Poeng

1 Fellesdekk 2 min med skjult fører 9 2 18

2 Fri ved foten 7,5 3 22,5

3 Dekk under marsj 7,5 2 15

4 Innkalling fra sitt med stå 8,5 2 17

5 Stå under marsj 8 1 8

6 Fremadsending med stå 8 2 16

7 Apportering 7 2 14

8 Fritt hopp over hinder med sitt 7,5 2 15

9 Kontroll over hunden på avstand 6,5 2 13

10 Helhetsinntrykk 8 2 16




Sum poeng 154,5








Resultat 2.premie, Nr 2 i klassen. Gullmerket.

Dommer Erik Brenden







2 kommentarer:

  1. Jeg tror ikke jeg har fått med meg bloggen din før! Her var det mye spennende lesing :) Gratulerer med 2. Plass! :D
    Marie

    SvarSlett
  2. Så hyggelig å høre =) Tusen takk!

    SvarSlett