tirsdag 13. mars 2012

Lille Troll

Å bli litt kjent med lille Troll har ikkje tatt så veldig lang tid i grunnen. Han er veldig kontaktsøkende, litt kravstor, matvrak og en kosebamse uten like =) Krigsdansen dukker opp når det er mat i emning, har flere ganger måttet stoppe han fra å stupe oppi matskåla til Ailo. Det kan fort ende ille, da Ailo synes lille Troll er en smule ekkel enda.

Ellers er T en tankefull liten fyr, som mener at ting må vurderes litt før han kan sjekke det ut. Men husvarm har han da blitt likevel =) T har prøvd å invitere kattene med på lek, for så å kjefte på kattene når de ikkje reagerer. Han har kjeftet på Ailo fordi han ikkje vil leke. T har kjeftet på meg fordi eg ikkje ville leke. Sjarmerende? =P

Det tok noen forsøk før T fant ut at han kunne tisse ute. Nå går det meste som en drøm, så lenge eg er flink til å passe på. Det har blitt brukt minimalt med tørkepapir i dag =) Men, skjer det mye ute, glemmer han fort hvorfor han ble tatt ut. Er visst bare plass til en tanke om gangen? =)

Eg satte opp en liten innhegning utenfor stuedøra i dag, og der kunne faktisk Ailo leke litt med lille T. Da er det kanskje håp likevel? Ailo har tatt litt tungt å få ett lite krapyl i hus, det er en ekkel liten sak han plutselig må dele oppmerksomhet med. Men, det blir stadig lengre mellom hver gang Ailo knurrer, så satser på at det går seg til på sist. Sliter litt med å gi Ailo all den trimmen han normalt sett får, da valpen ikkje kan gå så langt. Løsningen har blitt en sekk. Men med dårlig vær, så er det en valp som fort blir kald og trøtt. Siden det ikkje regna i dag, ble det en tur i marka, der Ailo fikk løpe av seg litt energi, og lille T fikk prøve å holde følge. Begge løse, flink valp som kommer på innkalling =) Må se om eg kan få noen til å passe lille T en dag, slik at Ailo kan få seg en skikkelig tur etter "gammelt".

Det er veldig behagelig å ha lille T og Ailo i lag i grunnen. Så lenge Ailo er inne, går det fint å kunne ta seg en dusj, eller stikke opp på hemsen en liten tur, uten at det er en valp som begynner å hyle. Kan også lufte Ailo kjapt på utsiden av huset, uten at valpen får panikk. Trygg liten fyr =) Skal prøve å bygge opp alenetiden sånn sakte og forsiktig, slik at eg kan gå tur med en og en uten å måtte skaffe pass. Regner med både A og T har godt av det =)

Angående navnet, så skal han fortsatt hete Tahlly. Troll passer bare så innmari godt akkurat nå =P

Og bilder kommer når eg klarer å bestemme meg for lader eller nytt kamerahus *sukk*

2 kommentarer:

  1. Godt det går så knirkefritt med nykommligen :) Kjekt at Ailo kan være litt onkel så Thally ikke syns det er skummelt å være heeelt alene mens du dusjer :p

    Gleder meg til flere bilder av lillegutt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Han er veldig trygg til å bare være 9 uker =) Gleder meg til å se hva vi kan få til fremover =)

      Slett