lørdag 21. juli 2012

Tid...

Så var nesten en uke gått. Huset er tomt og fryktelig stille. Hvem skulle ha trodd det med en 6 mnd gammel belgervalp i hus? Tahlly lager liv og røre, men det er fortsatt noe som mangler... Ingen som ligger i kroken bak pcen og sukker tungt fordi eg er for treg ut på tur. Ingen som plutselig sniker seg ubemerka oppi fanget mitt for kos. For det kunne Ailo, til tross for størrelsen =) Og ingen som følger meg med blikket når eg flytter på meg, for å se om vi kanskje skal ut snart. De kryper inn i hjertene våre disse firbeinte. Selv om man vet at de ikke lever evig, så er sjokket der når livet plutselig tar slutt - så mange år for tidlig.

Men, på godt norsk: The show must go on... Tahlly har fått seg noen gode turer denne siste uka, han trives bra alene hjemme. Tahlly var litt stille første dagen, men har etter det vert sitt normale, gale seg. Det har blitt noen korte dager på jobb denne uka for min del. Har enda ikkje klart å rydde opp i alt hundeutstyret som ligger i gangen, men får vel ta en gjennomgang etterhvert. Pakke vekk BOT-dekkene til Ailo, og legge vekk noe av lenkene og halsbåndene. Noe av det kan nok Tahlly bruke etterhvert, så får finne en ledig skuff å putte det i. Har også en og en halv sekk med voksenfôr liggende, må få det vekk også. Enda ett godt halvår før Tahlly skal over på den typen, og så lenge tviler eg på at det kan ligge. Mye å gjøre...

Bloggen har fått seg en liten "facelift". Nytt banner, og Ailo er flyttet over på en minneside. Det er sårt å måtte rydde vekk en hund på den måten, men håper hans egen minneside "bøter" litt på det. Akkurat nå er det bare Tahlly og pusene i hus, men ser ikke bort i fra at det kan komme en hund til i hus etterhvert. Eg har blitt en erfaring rikere, og en hund er rett og slett for lite. Men, skal prøve å ha tålmodighet, og venter på den rette. Valp er ikke aktuelt akkurat nå, har nok med Tahlly. Men dukker den rette omplasseringshunden opp så kan det være det blir en liten familieforøkelse igjen.

Neste post blir forhåpentligvis en av det litt mer lystige slaget...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar