tirsdag 17. september 2013

Apport i boks!

LP-treningen for tiden består av veldig mye fremgang, gøy! I løpet av de siste dagene har vi klart å få på plass treapporten til klasse to. Tahlly har synes at det er gøy å løpe ut å hente apporten, men har ikke sett nødvendigheten av å avlevere den riktig =P Det er nemlig mye kjekkere å spytte den ut på tærne mine....

Så da måtte treningstaktikken legges litt om, og hjernevaskingen ble påbegynt =P Satte Tahlly i utgangsstilling, og ba han gripe apporten fra nevene mine. Gjentok det sånn ca en million ganger, før eg lot han plukke apporten fra gulvet noen ganger. Deretter fikk T beskjed om å følge targetfingen, med apportbukken i munnen. Derfra var veien kort til innsitt med apporten i munnen =)

Nå er targetfingen plukka vekk, og han går likevel i innsitt med apporten i munnen, og han slipper ikke før eg tar i mot =D Såklart gjenstår det mye mengdetrening enda, Tahlly er noe treg i innsitten enda, og holder ikke akkurat apportbukken skikkelig i innsitten. Pr i dag hadde vi fått mye trekk pga tygg på apporten =P Tahlly må lære seg å holde munnen lukket. Nytter ikke å holde kontakt med meg, og samtidig åpne munnen.... Da detter apporten nemlig langt bak i munnen, og T brekker seg =P Satser på at det ordner seg =)

Parallelt med treapporten, så jobber vi også med metallapporten. Den er litt ekkel enda, hilsen Tahlly. Håper vi snart har starten på en god øvelse med den også =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar