fredag 27. januar 2012

Flytting med hund

Inne på ett forum eg henger på, har det i det siste vert litt prat om flytting sammen med hund. Siden vi nettopp har gjort det (for n'te gang), kan eg jo skrive noen ord om hvordan det gikk for oss =)

For min del har dette vert en lang prosess, da eg faktisk har bygget huset selv. Dermed har Ailo fått være med her en del, i både pussestøv og malingslukt :flire: Så dermed var nok ikkje dette den aller største overgangen. I tillegg har vi flyttet litt pø om pø, da kommunen var ekstremt treg med den siste tillatelsen...

Vi stakk på bronsemerkeprøve forrige lørdag, og stappet bilen full og flyttet da den var vel overstått. Ailo var god og trøtt, og sov mesteparten av kvelden. Søndagen gikk vi en god tur på vel 8km, og Ailo var noe mer stresset. Han lå mye i senga mi. Mandag kom, og eg måtte på jobb... Såg i øynene på Ailo at han aller helst skulle ha vert med, men det går jo ikkje. Altfor kaldt for han å ligge i bilen en hel dag nå. Fikk heldigvis ordna meg til å jobbe kort dag, og ble møtt av en overlykkelig hund =) Etter det har det i grunnen gått veldig greit, Ailo har skjønt at han ikkje blir forlatt for alltid, og har godt selskap i radioen =) Det er en del mer "bråk" rundt husveggene  her enn der vi bodde før. Da er det veldig greit å dempe lydene utenfra med lyd inne =)

Tidligere ganger vi har flyttet har det blitt tatt i løpet av en helg, og dermed noe mer stressende. Men alt i alt, så er disse bikkjene våre godt tilpasningsdyktige, og tar det meste på strak labb =)

Utfordringen med å bo her, er alle kattene og hundene som bor rundt oss. Det har ikkje vert lett å få kontakt med Ailo den siste uka ute, og dermed har han måttet gå i bånd. Fikk trent litt lineføring på en luftetur tidligere i kveld, så ser ut som om vettet og hjernecellene har begynt å returnere =)

Det gikk forresten opp for meg at nå er det faktisk bare seks uker igjen til det er to hunder i hus :sjokk: Burde kanskje bli ferdig med utpakking og valpesikring snart da? Og ikkje minst hente pusene, slik at de får gjort seg kjent her før valpis invaderer =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar